TasarrufÖne Çıkanlar

Ucuz Tatil Yapmanın Yolları-1 Yılda Nasıl 9 Tatil Yaptık?

Bu liste alıştığımız “ucuz tatil önerileri” listelerinden farklı. Bunlar aslında öneriler değil, Instagram’dan takip ettiğimiz @ucanhaliustunde hesabının kendi uyguladıkları tatil yöntemleri. “Elbette herkesin bütçesi, geliri farklı. Ucuz tatil yapmanın yolları da farklı. 9 abartılı bir rakam gelebilir. Bizimki biraz da şanstı. Ama belli konulara dikkat ederek normalde 1 tatilde yapacağımız harcamayı aslında 2 tatile bölebileceğimizi fark ettik. Yani bütçemize göre bu sayı 3 olur 4 olur. Önemli olan her tatili daha hesaplı hale getirmek”

Bu yazımız da ilginizi çekebilir: Evde para harcamadan yapılacak aktiviteler.

Tatili Ucuza Getirmenin Yolları

O zaman sözü çok da uzatmadan Uçan Halı Üstünde hesabını yöneten çiftimizin kendi ucuz tatil yöntemlerini dinleyelim.

reklam

Hazine mi buldunuz bu kadar çok geziyorsunuz diyorlar. Benim telefonum 2000 TL, bu soruyu soranın telefonu 8000 TL. Bizim o telefona vermediğimiz 6000 TL ile gezdiğimizi fark etmiyor.

1-Tatil için her ay düzenli para biriktiriyoruz.

Tatil harcamalarını tam tatil dönemine yığmak zorlayıcı olabilir. Banka ya da kredi kartlarına borçlanmak yerine biz kendimize borçlanıyoruz. Düzenli olarak her ay para ayırdığımız bir tatil bütçemiz var. Tatile giderken bu biriken paradan da kullanıyoruz. Aslında harcamalarımız bir şekilde yaymış oluyoruz. Yani tatile gidip borcunu ödemek yerine, önce borcunu ödeyip sonra tatile gidiyoruz.

2-Tatile çıkarken yanımıza harcayacağımız kadar para alıyoruz.

Tatiller kolayca harcamaları abarttığımız dönemler. Bu yüzden en baştan ne harcayacacağımızı belirliyoruz. Gideceğimiz bölgedeki restoranları, dükkanları gitmeden seçip tahmini bir harcama oranı belirliyoruz. Yanımıza da o kadar para alarak yola çıkıyoruz.

3-Kredi kartı mı? O da ne?

Tatilde kredi kartımızı unutuyoruz. Çünkü ona güvenerek fazla harcama yapmaktan korkuyoruz. Fazla harcama, önümüzdeki tatillerin bütçesinden de harcamak demek.

reklam

4-Nakit kullanmaya çalışıyoruz. Ucuz tatil bizim için nakit tatil.

Tatilde güvenilir bir bölgedeysek genelde yanımızda nakit bulundurmayı tercih ediyoruz. Avrupa’da bile bazı merkezi şehirlerde bu riskli olabiliyor. Ama güvenli bulduğumuz bölgelerde nakit tercih ediyoruz çünkü harcadığımızı ve kalan paramızı biliyoruz.

5-İyi planlama ucuz tatilin belkemiği.

Tatil planı yapmayı çok seviyoruz. Bu bize büyük bir avantaj sağlıyor. Hem gideceğimiz yerde neler yapacağımızı, önceden belirliyoruz. Bu sayede bütçemizi oluşturuyoruz. Hem de bir sonraki tatillerimizi de önden planlayarak bütçemize uygun bir takvim çıkarıyoruz. Biletleri önden alıyoruz. Rezervasyonları önceden yapıyoruz vb. Uzak bir yerden sonraki tatillerimizi daha az masraf çıkaracak kısa tatiller seçiyoruz.

6-Kuşadası’nda kalmadan da Kuşadası’nda tatil yapılabilir.

Bu sadece bir örnek. Mesela bunu bu sene keşfettik. Kuşadası daha turistik bir sahil bölgesi. Selçuk daha az turistik, sahile biraz daha uzak bir nokta. Haliyle fiyatlar arasında fark var. Ama Selçuk-Kuşadası arası sadece 20-30 dakika sürüyor. Üstelik biz gittiğimizde her 10 dakikada bir dolmuş vardı. Yani Selçuk da konaklayıp Kuşadası’nda denize gitmek mümkün. Tabii ki bu yöntem herkese uymayabilir. Kimisi otelden çıktığı gibi denize gitmek ister. Bizim de öyle düşündüğümüz anlar oluyor. Ama bu da bir yöntem. Hoşumuza gitti. Selçuk bölgesinde deniz gören gayet konforlu bir otelde konaklayıp kuşadası’na gidip geldik. Bundan sonraki tatillerimizde de böyle avantajlara bakmayı unutmayız.

7-Yanımızda hep sandviç malzemesi taşırız:)

Özellikle yurtdışına gittiğimizde bunu çok yapıyoruz. İki sebebi var. Birincisi her ülkenin kahvaltı kültürü o kadar iyi olmuyor. İkincisi, ihtiyaç halinde bir öğünü daha ekonomik halletmiş oluyoruz. Bir de eğleniyoruz:)

Reklam

8-Ucuz tatil yapmanın yolları gibi listelere dikkatle yaklaşıyoruz.

Bu listelerin bazıları faydalı olmakla birlikte birçoğu tur şirketleri tarafından hazırlanıyor. Haliyle tur şirketleri kendi portföylerindeki bölgeleri ön plana çıkarmaya çalışıyorlar. Bakıyoruz, ama iyice de araştırıyoruz.

9-Kendi tur paketimizi kendimiz yapıyoruz. Tatili ucuza getirmek için araştırıyoruz.

Tatile turla çıkmak ya da kendi tur planını yapmak. İkisinin de kendine özgü avantajları, dezavantajları var. Şu iyidi bu iyi diyemeyiz. Ama biz daha esnek bulduğumuz için kendi turumuzu organize etmeyi seviyoruz. Bu bize bazen bütçe esnekliği de sağlıyor. Mesela bazen yeme içmeden kısıp otele daha fazla ödüyoruz. Ya da daha mütevazı bir otel seçip daha fazla yeme içme bütçesi ayırıyoruz.

10) Fiyat sormak ayıp değil. Tatile çıktık, para saçmaya değil.

Avrupa’da bütün restoranların girişinde menü yer alır. Kapıda fiyatlar hakkında bilgi sahibi olur ona göre o restorana ya da bir başkasına gidersiniz. Bu en lüksünde de en ucuzunda da böyledir. Türkiye’de durum çok başka. Genelde turistik bölgelerdeki restoranlar fiyatlarını yazmamayı tercih ederler. Ne ödeyeceğinize yemek sonunda karar verirler. İnsanlar da girişte sormaya gocunuyor. Birçok mekanda aynı yemeği yiyen masaların farklı fiyat öder. Böyle mekanları tercih etmiyoruz. Çünkü daha kapıda “abi gel şöyle güzel balığım var, çok güzel ciğerim var” diye satışa başlıyorlar. Menü isteyince çoğu “menü yok ben yardımcı olayım” diyor. Ya da gelen menüde fiyatlar yazmıyor. Yazana da onlar eski fiyat diyor. Fiyatı en başından sormak ayıp değil. Boşuna hak etmeyen yerlere fazla para kaptırmak istemiyoruz.

11) Ucuz tatil yapmanın yolları kampanyaları takip etmeyi gerektirir.

Havayollarının, otellerin, tur şirketlerinin kampanyalarını ve sadakat programlarını takip ediyoruz. Mesela önceki yıl yurt dışına gidiş geliş 300 TL’ye bilet aldığımız oldu. Bursa-İstanbul arası otobüs bileti fiyatına. Ya da şansımıza avantajlı dönemlerde çok iyi fiyata oteller bulduk.

reklam

12) Hazine mi buldunuz nasıl böyle geziyorsunuz?-Hayır sadece ucuz tatil yapıyoruz.

Bize en çok sorulan sorulardan biri bu. Halbuki iş arkadaşlarımla ya da yakın çevremle gelirimiz aşağı yukarı aynı. Hatta bizden daha iyi durumda olan insanlar da var. Bu konu tamamen önceliklerle ilgili. Hazine mi buldunuz bu kadar çok geziyorsunuz diyorlar. Benim telefonum 2000 TL, bu soruyu soranın telefonu 8000 tl. Konu tamamen önceliklerinizle ilgili. Benim zaten o telefona vermediğin 6000 TL ile gezdiğimi fark etmiyor. Ya da kıyafete ihtiyacımız kadar para harcıyoruz. Kimisi elektronik alışverişiyle mutlu olur, kimisi gardrobunu doldurdukça. Bizimki de böyle. Herkesin kendi

13) Ucuz tatil yapmanın yolları diye düşünmeyin, komşu şehirlere bakın.

Bizim gittiğimiz gezilerin çoğu 2-3 saat mesafedeki yerler. Az para ile tatil yapmak isteyenler şehirlerine yakın yerlere gidip gelebilirler. Mesela 40-50 TL’ye deniz otobüsü bileti alıp, normalde bir haftasonunuda AVM’de falan harcayacağımız bütçelerle haftasonu gezilerine çıktık bolca.

14) Ucuz avrupa turları otobüsle bile mümkün.

Avrupa seyahati denince çok sosyetik bir şey gibi algılanıyor. Halbuki Balkanlar burnumuzun dibi. Tatili ucuza getirmek için biraz araştırmak gerek. Biz de öyle yapıyoruz. Mesela İstanbul’dan otobüse binip birkaç 6-7 saatte Balkan’lara ulaşıyorsunuz. Selanik, Dedeağaç, Kavala… Biraz daha uzak ama Sofya… Bu bölgeler hem ucuz hem de bir haftasonunda bile oldukça kolay gezilebilecek yerler. Yani az para ile tatil hem de Avrupa tatili mümkün.

15) Toplu taşımayı kullanıyoruz.

Gittiğimiz yerlerde mümkün mertebe toplu taşıma kullanıyoruz. Zaten tatil bölgeleri genelde küçük yerler oluyor. Bir yerden bir yere gitmek yarım saatten fazla sürmüyor. Bir de bir şehri tanımak için iyi bir fırsat. Özellikle Avrupa ülkelerinde günlük indirimli seyahat kartlarını kullanmak avantaj.

reklam

16) Otellerin imkanlarını iyi değerlendiriyoruz.

Bazı oteller konaklamadan daha fazlasını sunabiliyor. Tatili ucuza getirmek isteyenler için bunlar bir avantaj. Mesela Kavala’da kaldığımız bir otel ücretsiz bisiklet veriyordu. Zaten dümdüz bir şehir. Bir ucundan bir ucuna yürümek bile 40 dk. Ulaşım için oldukça iyi bir seçenek. Ya da bazı otellerin farklı ortaklıkları oluyor. Aynı işletmeci şehir içinde bir de restoran, eğlence mekanı, cafe, tatlıcı, plaj vb. işletiyor olabilir. Otel müşterisi olarak gidince burada indirim sunabilirler size. O yüzden otellerin girişindeki tanıtım kartlarına iyi bakın. İndirim kuponları, müzelere giriş kartları, yurtdışında ücretsiz otobüs biletleri vb temin edebilirsiniz.

17) Alışverişe değil tatile gidiyoruz.

Birçok insan tatilden ekstra valizle dönüyor. Alışverişi biz de seviyoruz ama kararında. Gittiğimiz şehrin büyüsüne kapılmıyoruz. Hoşumuza giden şeyler alıyoruz, pahalı şeyler aldığımız da oldu. Ama şunu da unutmayın özellikle Türkiye’deki turistik bölgelerde satılan “yöresel” görünen ürünlerin çoğu aslında büyük şehirlerde üretiliyor. Hatta öyle ki, aynı ürünü üstündeki şehir adını değiştirerek birçok yerde bulabilirsiniz. Mutluluğu eşyalarda değil, gezdiğimiz yerlerde bulmaya çalışıyoruz.

18) En pahalısı en güzeli demek değil.

Oldukça pahalı bir ortadoğu şehrine gittik. Burada biraz bütçeyi aşmıştık. Çok gösterişli yerlerde yemekler de yedik. Hepsi güzeldi ama mesela aklımızda en çok kalan 3 yer, hiç para ödemeden oturduğumuz ve şehrin en güzel manzarasını izlediğimiz iskele, ayaküstü yediğimiz dürümcü (efsaneydi), bizi Türk’üz diye bir saat sohbete tutan meyve suyu satan emekli dil bilimci amcanın dükkanı (payitaht abdülhamit izletmişti:). Ha bir de Şahin Kendirci fanı bir taksiciyle tanışmıştık. Amsterdam’da çok havalı bir restorana da gittik. Ama ertesi sabah Albert Heijn’dan (Amsterdam’ın BİM’i sayılır) aldığımız haşlanmış yumurta ve çayla ayak üstü ettiğimiz kahvaltıda daha çok eğlenmiştik. Yani keyif almayı bildikten sonra, sokakta yürürken bile eğlenmek mümkün.

Biz tatile bakış açımızı değiştirirken bu yazıdan biraz etkilenmiştik. Siz de belki bakmak göz atmak istersiniz. https://www.wikihow.com/Create-a-Travel-Budget

UcanHalıÜstünde’yi instagramda takip etmek isteyenler için instagram hesaplarını da paylaşalım.

Yazımızı paylaşmayı ve yeni yazılarımız için bizi takip etmeyi unutmayın.